fredag 3 oktober 2014

Lyckad Fjärrvärmemässa


Så var årets fjärrvärmemässa över. På Svensk Fjärrvärmes kansli är vi lite trötta men väldigt nöjda efter en lyckad mässa.
I vår monter hände det mycket hela tiden. Från Svensk Fjärrvärmes kansli pratade Patrik Holmström, Sonya Trad, Erik Thornström och Annika Johannesson om Prisdialogen, Reglerat tillträde till fjärrvärmenäten och Energieffektiviseringsdirektivet.

Några av forskarna från våra större forskningsprojekt, Gröna IT-innovationer för fjärrvärme och Relining med strumpmetoden, presenterade delar av sin forskning. Vi hade också bjudit in andra från branschen som pratade om Fjärrvärmeutveckling, Flygtermografering, Nya regler för mätning och debitering samt om Avfall.



Det var mycket folk i vår monter en stor del av tiden.


Erik Thornström pratade om Reglerat tillträde till fjärrvärmenäten.
Sonya Trad pratade om Prisdialogen.
Något som jag tyckte var extra roligt var att få dela ut priset till Årets Fjärrvärmeföretag som i år gick till Falu Energi & Vatten. De vann priset med motiveringen "Ett företag som mer än något annat gått före i alla riktningar".  

Bengt Östling, Falu Energi & Vatten tog emot priset "Årets fjärrvärmeföretag".
Själv var jag med och invigde mässan i samband med en paneldebatt på temat "Det hållbara samhället" som leddes av Tomas Kåberger.

Paneldebatt på temat "Det hållbara samhället".

Jag var också med i heta stolen som arrangerades av Miljöaktuellt där temat var Avfall som energi - hot eller möjlighet? Ett viktigt samtal som jag hoppas att många tog till sig.
Kort och gott tycker jag att den här mässan är en väldigt bra mötesplats för branschen och att det var ett lyckokast att lägga ihop de här tre mässorna (VA, Fjärrvärme och Avfall & Återvinning). Det blev en plats för samtal om det hållbara samhället. För mig var det också ett bra tillfälle att träffa våra intressenter. Dem träffar jag alldeles för sällan, men de betyder väldigt mycket för branschen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar