lördag 30 juni 2012

I väntan på Almedalsveckan

Nu planeras det sista inför alla seminarier som genomförs under årets politikervecka i Visby - Almedalsveckan. Även i år verkar antalet evenemang slå rekord, så jag misstänker att många sitter som vi och funderar på om det ska komma några på just deras seminarium. Svensk Fjärrvärme arrangerar tre seminarier under veckan och jag känner mig ganska säker på att det kommer folk.

På måndagen har vi tillsammans med Avfall Sverige, Energigas Sverige och Svenskt Vatten ett seminarium om Den hållbara staden 2030. Kan du inte komma kan du läsa rapporten vi har tagit fram till seminariet på vår webbplats.

På onsdagen är vi ännu fler som gått samman, när fyra energibranschorganisationer och åtta medlemsföretag arrangerar frukostseminariet "Energispektrum - med sikte på 2050". Där får åhörarna bland annat höra Energimyndighetens nye generaldirektör Erik Brandsma. Energidebatten mellan riksdagspartiernas talespersoner lär också bli välbesökt.

Torsdag morgon är det dags igen. På MiljöAktuellts arena berättar vi hur man kan veta om värmen i våra bostäder är hållbar, med representanter för kundorganisationerna. Vi har tagit fram ett gemensamt system för att miljövärdera fjärrvärme på ett enhetligt sätt. Kan du inte komma kan du i alla fall läsa om fjärrvärmens miljövärden här.

För dig som inte åker till Visby men ändå vill veta mer om fjärrvärme och var den kommer ifrån rekommenderar jag våra nya, korta filmer om fjärrvärme, som du kan se på vår webbplats. Jag hoppas att du gillar dem lika mycket som jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar