fredag 8 mars 2013

Lyckade samarbeten

Denna vecka har varit intensiv men det har också varit otroligt givande att få träffa så många av våra medlemmar. I går var jag i Sundsvall över dagen och träffade Anders Jonsson som är VD på Sundsvall Energi.

Verksamheten där präglas av samarbeten och visar att man verkligen kan lyckas väl om man samarbetar inom en region. Det finns ekonomiska vinster för alla parter, men framförallt finns det stora miljömässiga vinster.

Ett av Sundsvall Energis lyckade samarbeten är det med SCA, där industrins spillvärme återvinns i fjärrvärmenätet. Du kan läsa mer om det och fjärrvärmens möjligheter att återvinna energi i vårt pressmeddelande . Anders Jonsson blev även intervjuad av Svts Mittnytt om samarbetet.

I samband med mitt besök träffade vi också vd och energiansvarig på MittHem som är Sundsvall Energis största kund. Även där präglas relationen av nära samarbete och bra dialog.   
Efter mitt besök kan jag därför också lugnt säga att jag tror att Sundsvall Energi knappast kommer att några som helst problem med att gå med i Prisdialogen, modellen för prisändringsprövning - mellan fjärrvärmeleverantör och kunder.




Jag hade också nöjet att besöka SCA-bruket


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar